De verkoop van nieuwe auto’s is in 2016 weer verder teruggelopen. In de branche zijn autodealers volop bezig om weer beweging te krijgen in de markt die nu al jaren in een crisis zit. Met de stijgende verkoop van jonge occasions, hybride en elektrische auto’s en de toenemende vraag naar reparatiewerkzaamheden valt gelukkig nog winst te behalen. Maar ook de verkoop van nieuwe auto’s kan uiteraard op verschillende manieren gestimuleerd worden. Beachflags zijn een geringe investering, maar kunnen op verschillende manieren helpen om meer auto’s te verkopen.
Laat zien dat je er zit
Autobedrijven, merkdealers en garages zitten niet zelden bij elkaar in de buurt. Deze versterkende werking heeft ook een nadeel: je kunt als autobedrijf opgaan in de massa. Laat daarom zien dat je er zit en leid de klant met een aantal opvallende beachflags naar de showroom. De extra mooi wapperende Straightflags voorzien van een duidelijk zichtbare bedrijfsnaam en logo zijn hiervoor ideaal. Beachflags zijn bovendien bestand tegen weer en wind, zodat ze zonder problemen maandenlang buiten te gebruiken zijn – zelfs langs snelwegen en bovenop het dak!
Een ontvangst in stijl
Een auto is geen kleine aankoop. Een potentiële klant is bereid om veel geld uit te geven en misschien wel tientallen kilometers te reizen naar de showroom van zijn keuze. Die investering moet dan ook worden beloond met een warm welkom in een mooi aangeklede showroom. Met een grootse entree kun je meteen al indruk op de klant maken. Dat kan heel goed door een dubbele rij wapperende Straightflags op te stellen. Ook in de showroom bewijzen beachflags hun nut. Deze blikvangers op ooghoogte zorgen voor een dynamische aankleding, lichten de nieuwste modellen op fraaie wijze uit en zijn makkelijk verplaatsbaar. Dat is handig wanneer de klant de auto goed wil bekijken of wanneer je de indeling van de showroom wilt wijzigen.
Meer aandacht voor grote campagnes
Met een grote campagne kun je als autodealer je naamsbekendheid vergroten, klantenbinding bevorderen en een stukje goodwill opbouwen. Denk bijvoorbeeld aan een zomercampagne waarin ‘zinderende zomerdeals’ worden gepromoot. Naast het gebruik van (online) advertentieruimte en de verspreiding van folders en/of flyers, wordt ook de showroom in stijl aangekleed. Hiermee prikkel je de klant om toch vooral gebruik te maken van dit tijdelijke actievoordeel. Bij dit voorbeeld past het zomerse model Dropflag heel goed. Plaats de beachflags niet alleen in de showroom, maar ook ervoor, en aandacht voor je campagne is gegarandeerd!
Extra’s en kortingen promoten
Ten slotte: niets stimuleert een klant beter tot aankoop dan het krijgen van iets extra’s of een mooie korting. Dus bij een nieuwe auto kan de klant rekenen op gratis airconditioning in de zomer en een set winterbanden in de winter of profiteren van een tijdelijke korting. Door deze aantrekkelijke acties met beachflags te presenteren, worden klanten zeker geprikkeld en is de kans groter dat ze met een nieuwe auto naar huis gaan!
Check het zelf!
Dit is slechts een enkel voorbeeld, maar er zijn nog talloze functies van beachflags voor bedrijven te verzinnen. Over het nut van beachflags op beurzen, voor scholen en verenigingen of om tijdelijke acties te promoten hebben wij het nog niet eens gehad. Handiger is om voor jezelf te ontdekken of een beachflag iets kan betekenen voor jouw bedrijf. Doe de snelle check en je weet het meteen!
GRATIS CHECKLIST: Is een beachflag interessant voor mij?
Voor dat je gaat investeren wil je natuurlijk weten of een beachflag überhaupt interessant voor jou is.
- Bekijk snel of een beachflag interessant voor jou is.
- 7 situatie schetsen waarin een beachflag interessant is.
Heb je iets geleerd?
Vond je dit artikel inspirerend? Deel het op social media met onderstaande buttons, zodat ook anderen er hun voordeel mee kunnen doen!