De huizenmarkt trekt aan. Door de toenemende vraag en lage rente worden steeds meer huizen verkocht. Het aanbod neemt af en daardoor stijgen sinds lange tijd de prijzen van koopwoningen. Voor makelaars en huisverkopers is dat goed nieuws. De kans is weer groot dat een woning snel én tegen de vraagprijs kan worden verkocht. En omdat makelaardij voor een groot deel bestaat uit presentatie en promotie, helpen beachflags daarbij!

Een nette vraagprijs

Het grootste deel van de opleving bevindt zich in de omgeving van Amsterdam. Omdat er in de Randstad de laatste jaren weinig nieuwe huizen zijn gebouwd en de vraag razendsnel toeneemt, raakt de markt daar zelfs oververhit. In andere regio’s loopt het niet zo’n vaart. Daar betekent een hogere vraagprijs niet noodzakelijkerwijs dat het huis ook voor deze prijs wordt verkocht. Bovendien denken nog veel mensen dat ze nog altijd voordelig een huis kunnen kopen. Naast een nette vraagprijs dragen een optimale presentatie en promotie bij aan de snelle verkoop van een woning.

Optimale presentatie van de woning

Een mooie presentatie is noodzakelijk om de eerste indruk onvergetelijk te maken; zowel bij een bezichtiging als tijdens de promotie. Met een grote opruiming, flinke schoonmaakbeurt of zelfs een professionele styling ziet een huis er op foto’s en filmpjes stukken aantrekkelijker uit voor een groot publiek. En op Funda kan dat het verschil betekenen tussen scrollen en aanklikken. Klikt de potentiële koper op de foto en komt hij bij een wervelende tekst, een scala aan professionele foto’s en zelfs een woningvideo terecht, dan is de kans op een bezichtiging groot!

Promotie via verschillende kanalen

Om dat prachtige beeldmateriaal onder de aandacht te brengen van zoveel mogelijk mensen zijn er verschillende promotiekanalen mogelijk. Naast de traditionele media, zoals advertentieruimte in de krant, speelt internet hierbij een essentiële rol. Vrijwel iedere koper begint zijn zoektocht online. Naast een goed vindbare website waarop alle informatie en de verkoopbrochure te vinden is, zijn woningsites als Funda en Jaap een must. Ook kan de huisverkoper zelf social media gebruiken om het huis bij een grote groep onder de aandacht te brengen. Wanneer dit op een ludieke manier gebeurt, heb je kans dat het bericht viraal gaat en kan de verkoop ineens heel snel gaan!

Een visueel sterk verkoopbord

Met een verkoopbord attendeer je buurtbewoners op het feit dat dit huis te koop staat. En omdat de meeste kopers uit de nabije omgeving komen, is dit een krachtig verkoopmiddel. Zeker als dit bord ook een aantal mooie foto’s van het interieur laat zien. Grote kans dat een potentiële koper hierdoor wordt getriggerd om de woning van binnen te bekijken! Met een beachflag maak je heel eenvoudig een visueel sterk tuinbord met een veel hogere attentiewaarde dan een gewoon verkoopbord.

Meer resultaat uit een Open Huis

Ook voor de promotie van een Open Huis bewijzen beachflags hun nut. Door een beachflag met de aankondiging van het Open Huis naast een beachflag als verkoopbord te zetten, verdubbel je de attentiewaarde. Voorbijgangers worden geprikkeld door het ‘voorproefje’ en zien vervolgens dat ze dit zelf, op een laagdrempelige manier, nader kunnen inspecteren. Zo kun je veel meer bezoekers verwachten en haal je meer resultaat uit een Open Huis!

Check het zelf!

Dit is slechts een enkel voorbeeld, maar er zijn nog talloze functies van beachflags voor bedrijven te verzinnen. Over het nut van beachflags op beurzen, voor scholen en verenigingen of om tijdelijke acties te promoten hebben wij het nog niet eens gehad. Handiger is om voor jezelf te ontdekken of een beachflag iets kan betekenen voor jouw bedrijf. Doe de snelle check en je weet het meteen!

GRATIS CHECKLIST: Is een beachflag interessant voor mij?

Voor dat je gaat investeren wil je natuurlijk weten of een beachflag überhaupt interessant voor jou is.

  • Bekijk snel of een beachflag interessant voor jou is.
  • 7 situatie schetsen waarin een beachflag interessant is.

Heb je iets geleerd?

Vond je dit artikel inspirerend? Deel het op social media met onderstaande buttons, zodat ook anderen er hun voordeel mee kunnen doen!