Als ondernemer krijg je continu oplossingen aangeboden om je zaak te promoten. De één nog innovatiever en duurder dan de ander. Zelf stop je ook al de nodige energie en middelen in leuke acties en aanbiedingen en neem je bijvoorbeeld elk jaar deel aan een beurs. Dan horen we je denken: ‘En dan ook nog een beachflag?!’ Jazeker, want een beachflag is hét middel om het effect van al die investeringen te versterken!

De beachflag duikt op

Je komt ze steeds vaker tegen: beachflags. Vrolijk wapperend in de wind trekken ze net zo goed de aandacht van de passant als vanuit de verte. Omdat deze kleurrijke vlaggen strak blijven staan, blijft hun boodschap altijd overeind. Binnen, in een showroom of evenementenhal, steken beachflags boven de hoofden van de mensen uit en zijn perfect zichtbaar. Daarnaast zijn ze licht en praktisch in gebruik, eenvoudig te plaatsen en net zo makkelijk mee te nemen. Een beachflag kun je stevig in de grond plaatsen met een grondpen of grondplug. Of gebruik een speciale voet voor binnen. Voor elke ondergrond is wel een bijpassende voet beschikbaar. Met al die voordelen op een rijtje begrijp je wel waarom beachflags steeds vaker opduiken!

Een functie voor elk bedrijf

Daarnaast is er met beachflags ontzettend veel mogelijk. Niet alleen qua opmaak, maar ook in hun gebruik. Door hun vele functies hebben beachflags voor allerlei soorten bedrijven een toegevoegde waarde. We geven enkele voorbeelden:

  • Een winkel in een monumentaal pand in een historische binnenstad kampt met minimale mogelijkheden om buitenreclame te maken. Toch is opvallende reclame wel nodig om overeind te blijven tussen de vele aanbieders in deze drukke straat. Een beachflag biedt een opvallende en ruimte besparende oplossing, zonder de monumentale waarde van het pand of het beschermde stadsgezicht geweld aan te doen.
  • Een groot bedrijf heeft prachtige nieuwbouw betrokken op een bedrijventerrein. Aan ruimte geen gebrek, maar aan zichtbaarheid des te meer. Op het grote bedrijventerrein hebben klanten moeite de weg te vinden. De nieuwbouw, hoe mooi ook, lijkt bovendien wel erg op elkaar. Met een aantal grote beachflags, full-colour bedrukt met het bedrijfslogo, opvallend opgesteld bij de ingang en langs de toegangsweg, wordt dit bedrijf weer zichtbaar en vinden klanten feilloos hun weg.
  • Een schoonheidsspecialist begint een eigen salon aan huis. Nadat de garage is verbouwd tot professionele salon, is het wachten op cliënten. Omdat de mensen geen schoonheidsssalon in deze woonwijk verwachten en de verbouwde garage grotendeels uit zicht ligt, blijft de opkomst laag. Een beachflag in de voortuin maakt op verzorgde wijze duidelijk dat mensen hier toch echt terecht kunnen voor een professionele schoonheidsbehandeling. De beachflag is een kleine investering, maar vergroot de naamsbekendheid enorm. Bovendien levert het geen overlast aan de buren en is deze buitenreclame eenvoudig te plaatsen en weg te halen. Zo kan de beachflag ook gebruikt worden om aan te geven wanneer de salon geopend is. Handig bij flexibele openingstijden!

Check het zelf!

Dit zijn drie voorbeelden, maar er zijn nog talloze functies van beachflags voor bedrijven te verzinnen. Over het nut van beachflags op beurzen, voor scholen en verenigingen of om tijdelijke acties te promoten hebben wij het nog niet eens gehad. Handiger is om voor jezelf te ontdekken of een beachflag iets kan betekenen voor jouw bedrijf. Doe de snelle check en je weet het meteen!

GRATIS CHECKLIST: Is een beachflag interessant voor mij?

Voor dat je gaat investeren wil je natuurlijk weten of een beachflag überhaupt interessant voor jou is.

  • Bekijk snel of een beachflag interessant voor jou is.
  • 7 situatie schetsen waarin een beachflag interessant is.

Je truck staat er glanzend bij, en de verse ingrediënten liggen in de koeling klaar… Tijd om op pad te gaan!
Steeds meer koks kiezen ervoor om te starten met hun eigen foodtruck. Als core- business of als aanvulling van hun bestaande zaak. Maar met een goed product en een mooie truck alleen red je het niet.

Hoe laat je nu weten dat je bestaat, en wat je te bieden hebt?!?
Door bewust over je foodtruck, klanten en dus je marketing na te denken bouw je aan een stevige basis voor jouw foodtruck-business.

Een goed draaiende foodtruck komt natuurlijk niet vanzelf, je zult naast een super product ook aan je presentatie moeten gaan werken. Maar ga niet als een kip zonder kop te werk. Zorg dat de basis staat, zodat je daarna verder kunt bouwen op die stabiele basis.

Een goed product van constante kwaliteit is van levensbelang. Want vertrouwen komt te voet en gaat te paard. En dat geldt zeer zeker voor de horeca.

Sta je met je foodtruck op een festival dan kun je veel profijt hebben van de “word of mouth” (mond-tot-mond) marketing. Maar die is juist ook onmisbaar als je op vaste locaties staat.

Als de basis van je product staat is het tijd om verder te bouwen.

In dit artikel geven we je 10 praktische tips voor jouw foodtruck-marketing.

1. Onderscheid je!

Iedere foodtruck is uniek, niet alleen in de opbouw en aankleding maar ook in je product. Kijk goed naar wat jou uniek maakt en maak daar je onderscheidende punt van. Door je te onderscheiden val je extra op en is het voor je klant heel duidelijk wat je te bieden hebt.

Er zijn duizenden frietwagens, maar door ter plekken je eigen friet te snijden (en dat natuurlijk te laten zien) of geen saus uit een grote emmer te halen, maar zelf in je truck te maken. Laat jij zien dat jij niet een van de vele bent, maar met passie je product maakt en je daarmee onderscheid.

Heb je je onderscheidende factor gevonden?!? Melk die dan uit en laat zien wat jou uniek maakt…

  • Verwerk je onderscheidende factor in je logo.
  • Zet een bord voor je wagen.
  • Verwerk het in de belettering van je bus.
  • Of zet een beach flag bij je wagen met de tekst “Elk uur verse friet”.

2. Bepaal je strategie

Voordat je start met de aanschaf van je marketingmateriaal is het handig om eerst over de juiste strategie na te denken. Voor elke doelgroep kan een andere benadering gewenst zijn.
Bekijk dus eerst:

  • Wie wil je bereiken?
  • Waar ga ik die mensen vinden?
  • Wat willen ze weten?
  • Waar zoeken zij naar informatie?

Heb je die punten helder, dan weet je ook waar je je marketing op moet richten (offline of online).
Wat je boodschap moet zijn en hoe je die moet verpakken.
En uiteraard welke marketingmaterialen je het beste kunt gaan inzetten.

Wacht dus met bestellen van je posters, bedrukte servetten en reclamevlaggen tot dat je helder hebt wat je strategie wordt.

3. Wees je continu bewust van je uitstraling en marketing

In de reclamebranche wordt vaak geroepen dat de goedkoopste reclame autoreclame is. Je laat je foodtruck eenmaal bestickeren en je hebt je eigen rijdende reclamezuil. Die investering en het potentieel aantal mensen dat je reclame te zien krijgt is niet te vergelijken met adverteren op radio, tv of in de krant.

Maar ondanks dat het een hele goedkope vorm van reclame is… Wees jezelf wel bewust dat deze reclame altijd “aan staat”.
Een schoongewassen truck oogt vele malen beter dan één die onder het stof en roet zit.

Maar dat geldt natuurlijk niet alleen voor je foodtruck, maar ook voor:

  • je eigen kleding,
  • de directe omgeving waarin je staat,
  • je reclameborden
  • en je beachvlag!

4. Kijk verder dan festivals alleen

Een van de eerste dingen waar men aan denkt bij een foodtruck zijn de steeds populairder wordende food festivals. Maar dat is niet de enige plek waar je met je foodtruck heen kunt gaan.

Op veel kantoor- en industrieterreinen is het een dagelijks ritueel. Bosjes mensen lopen met hun broodtrommeltje in de hand een vast rondje met collega’s.
Juist op die looproutes kun je met je foodtruck goede zaken doen.
Zoek een vaste plek waar je zou kunnen gaan staan. Of wissel af en maak een vaste route waar je wekelijks gaat staan met je foodtruck.

Geldt er in de gemeente een beperking waar je mag staan, en kom je uiteindelijk op niet zo’n heel praktisch plekje uit. Laat je dan niet uit het veld slaan en zorg dat met je foodtruck kan vinden.

Verspreid de geur van je BBQ-gerechten, en plaats langs de looproute opvallende signing die verwijst naar jouw locatie.
Met name stoepborden en beachflags zijn hier uitermate geschikt voor. Je neemt ze makkelijk mee, en kunt ze snel neerzetten.

5. Creëer jouw beleving!

Verhalen verkopen. Dus zorg dat jouw verhaal klopt, en tover het om in een unieke beleving.
“Makkelijker gezegd dan gedaan”  hoor ik je denken… Maar dat valt reuze mee.

Werk jij met uitsluitend verse ingrediënten, laat dat dan zien. Door foto’s van je groentetuin in de foodtruck te plaatsen. Of zet potjes met kruiden in je verkoopruimte.
Bedenk je goed hoe dit soort simpele toevoegingen jouw verhaal… jouw beleving… kunnen versterken. Al trigger je alleen maar de zintuigen met de geur van verse basilicum.

Ook je verbruiksartikelen kunnen hierin ondersteunend zijn. Gebruik bijvoorbeeld bamboe of papieren bordjes ipv plastic.

Een goede merkbeleving zorgt dat jouw verhaal klopt!

6. Branding op je servetten, bekers, borden etc

Net zo belangrijk als je merkbeleving is de branding van je foodtruck. Door je huisstijl & je sfeerbeeld consequent en goed door te voeren ontstaat er vanzelf een sterke branding. Waarmee je je professionaliteit ondersteund.

Het zijn de kleinste details die het grootste verschil maken.
Bekijk dan ook goed hoe de kleuren uit je logo over komen op een witte ondergrond of een crème kleurige ondergrond. Dit kan door de bedrukkings methode een wereld van verschil zijn.

Zorg er dan ook voor dat het rood uit je logo op al je verbruiksartikelen dezelfde intensiteit heeft.

Vaak kost het maar een paar cent extra om je servetten, bekers of borden te laten bedrukken.
Maar de verbetering in je branding, uitstraling, beleving en professionaliteit is gigantisch.

7. Werk seizoensgebonden

Elk seizoen is uniek, elk seizoen heeft zijn eigen smaak. Pas daarom je aanbod en je uitstraling aan het seizoen aan om in te spelen op de behoeften van dat moment. In het aanbod kan het natuurlijk vrij gemakkelijk. Maar in de uitstraling van je foodtruck kan het iets ingewikkelder zijn om dat te realiseren.

Houd hier dan ook vast rekening mee bij de aanschaf of bouw van je wagen. En bij het uitzoeken van je marketing materialen.

Door bijvoorbeeld met fotolijsten of posters te werken kun je snel schakelen tussen de verschillende seizoen.

Ook het gebruik van een reclame- / beachflag kan je helpen in het snel wisselen van je uitingen. Het is dan alleen maar een kwestie van het vervangen van je vlaggendoek en het nieuwe seizoen kan beginnen.

8. Stem je aanbod af op je locatie

Naast het seizoen is het ook goed om te kijken naar de locatie of het evenement waar je staat.
Niet elk festival leent zich voor stamppot of BBQ. De organisaties van festivals hebben meestal een profiel van de bezoekers opgesteld.

Daarin kun je zien waar het festival zich op richt. En dat kun je weer gebruiken om jouw aanbod op af te stemmen.

Sta je niet op een festival maar op een bedrijventerrein, dan kun je al snel een beeld vormen door te kijken welke bedrijven op het terrein zitten.

Bekijk hun websites eens en je zult je al snel een beeld kunnen vormen wat je doelgroep zou kunnen zijn.

Naast je aanbod is het natuurlijk ook van belang om je uitstraling aan de locatie af te stemmen.
Door te werken met posterframes (clicklijsten), stoepborden of beachflags wissel je snel van uitstraling en ben je een verrijking voor het festival.

Sta je op een festival met thema strand?!? Vergeet dan niet je hawaii shirt mee te nemen biggrin.

9. Wacht niet tot het laatste moment, plan je acties vooruit

Het gaat vaak heel snel. Je wordt gevraagd voor een festival of evenement. Je zegt toe en gaat over tot de orde van de dag. En dan ineens weken later bedenk je je… Morgen heb ik dat thema festival. En ik moet mijn marketing nog doen.

Dat krijg je natuurlijk nooit meer voor elkaar!

Het is natuurlijk een gigantische open deur, maar door je acties vooruit te plannen ontstaat er meer rust in je bedrijf. En heb je ook de tijd om goed over je aanbod, je reclame en je marketing na te denken.

Dat komt niet alleen het uiterlijk van je business ten goede, maar ook de kwaliteit van je producten. Als je planning staat kun jij je gewoon richten op hetgeen waar jij goed in bent.

Je product!

Mocht het uiteindelijk toch een keer mis gaan in de planning, veel marketing producten kun je – met een kleine toeslag – al binnen een paar dagen in huis hebben.

10. Laat zien waar je bent en wat je te bieden hebt!

Het spreekt natuurlijk voor zich, maar toch wordt het vaak vergeten:

Als mensen je niet kunnen vinden. Kunnen ze ook niet bij je kopen.

Laat dus op elke locatie, festival en bedrijventerrein, goed zien waar je staat.
En vergeet daarbij niet wat je te bieden hebt.

Dat kan heel simpel door een medewerker met mini producten op pad te sturen en je klanten letterlijk naar je toe te sturen.

Maar ook heel passief door een vlag bij je foodtruck te plaatsen. Kies dan een vlag die boven de andere foodtrucks, bosschages, of marktkramen uitsteekt. Zodat het van een afstand ook goed duidelijk is waar je staat en wat je te bieden hebt.

Probeer daarnaast ook eens om naast het visuele ook onder bewust de aandacht te pakken. Door de geur van je producten te verspreiden. Een mini ventilator kan daarbij al wonderen doen biggrin.

Vlaamse onderzoekers hebben het bewezen: een winkeldeur die uitnodigend open staat, draagt niet bij aan meer klanten. De deur mag dus dicht en dat is goed nieuws voor de energierekening én het milieu. Maar wat helpt dan wel om klanten over de drempel te krijgen? Dat blijkt vooral te liggen aan het aanbod en de aantrekkingskracht van de winkel zelf. Met goede buitenreclame kun je die versterken. En daar zijn beachflags bij uitstek geschikt voor!

De deur mag dicht blijven

Als winkelier in een winkelcentrum ken je het dilemma misschien wel: deur open of dicht? Vooral als het zo koud is buiten, laat je hem liever gesloten. Veel gezelliger en warmer! Maar loop je dan geen klandizie mis? Dit dilemma is dankzij de Vlaamse onderzoekers van Stadslab 2050 en Eandis verleden tijd. Om te erachter te komen of klanten worden afgeschrikt door gesloten deuren, stelden zij in het voorjaar en de herfst van 2016 bij verschillende winkels infraroodtellers en camera’s op. Zo testten zij op verschillende tijdstippen, onder verschillende weersomstandigheden, hoeveel mensen op straat doorliepen en hoeveel mensen naar binnen gingen bij een open of gesloten deur. Wat blijkt: deuren houden shoppers niet tegen. Er was geen significant verschil in binnenlopers of omzet. Integendeel: de dichte deur werkt juist winstgevend voor de retailer. Die bespaart namelijk zo’n 37 procent op stookkosten!

VERGROOT JE OMZET met Beachflags

Laat jouw beachflag voor je werken.... Download nu mijn boekje en leer:

  • De beste plek om je Beachflag te plaatsen
  • Waar moet je rekening mee houden bij de opmaak van je vlag
  • De manier om keer op keer op te vallen
  • En meer…

Wat trekt klanten over de drempel?

De tweede onderzoekskwestie was of winkeliers iets anders konden doen om het bezoekersaantal te vergroten. Elke week werd een nieuwe maatregel getest die remmingen om een winkel in te stappen kon wegnemen. Ten eerste zou meer licht in de winkel de barrière tussen binnen en buiten kunnen opheffen. Een lichtbak met de tekst ‘snuister rustig rond’ was de tweede maatregel. Dit zou een expliciet gevoel van vrijblijvendheid aan klanten geven. En ten slotte zou een uitnodigende poster op de deur van een vrouw met open armen en de tekst ‘Feel free’ een impliciet gevoel van vrijblijvendheid creëren. Al deze maatregelen zorgden niet voor een extra toestroom, noch hielden ze mensen weg. Er was geen significant effect te bespeuren. Uiteindelijk konden de onderzoekers concluderen dat shoppers shoppen en laten zich vooral laten verleiden door de koopwaar en de aantrekking van de winkel zelf.

Creëer verleiding met uitnodigende beachflags

Voor een winkelende klant is de koopwaar van een winkel dus het meest belangrijk. En uiteraard geldt voor de winkelier hetzelfde. Het volgende punt is dus om die koopwaar aan de man te brengen. Laat zien wat je verkoopt en breng de klant naar binnen met opvallende buitenreclame. Beachflags vormen het ideale promotiemiddel. De wapperende vlag trekt geheid de aandacht. Beachflags kunnen altijd buiten staan (behalve bij windkracht 6 of hoger) en verlenen een winkel een verzorgde uitstraling en serieuze identiteit. Bovendien is voor deze vorm van buitenreclame geen vergunning nodig. Onze tip: sluit de deuren, draai de thermostaat omlaag en koop van het geld dat je uitspaart een aantal opvallende beachflags. Zo trek je toch meer klanten de winkel in!

Heb je iets geleerd?

Vond je dit artikel inspirerend? Deel het op social media met onderstaande buttons, zodat ook anderen er hun voordeel mee kunnen doen!

Als schoonheidsspecialist ben je het liefst alleen maar bezig met het uitoefenen van je vak. Je klant weer lekker in haar vel laten zitten met een lichaam- of gezichtsbehandeling is je passie. Maar zonder naamsbekendheid geen klanten! Hoe kun je op een waardevolle manier klanten werven, zonder dat het heel kostbaar wordt? Wij geven je een aantal tips om goede reclame te maken met beachflags en andere slimme promotiemiddelen, zonder dat het in de cijfers loopt!

Genereer gratis publiciteit

Zeker in de startfase van je schoonheidssalon is het belangrijk dat je reclame maakt voor je nieuwe zaak. Mensen moeten je leren kennen en dat kan alleen door jezelf goed te promoten. Dat kan met een advertentie in de plaatselijke krant, maar net zo goed door het opstellen van een persbericht. Vrijwel altijd wordt die zonder kosten in de lokale krant geplaatst. Bovendien vinden mensen het leuker om te lezen dan een advertentie. Stel een wervelende tekst op over je salon en passie voor het vak en koppel een mooie actie aan de opening. Beloof bijvoorbeeld een gratis gezichtsbehandeling aan de 100e bezoeker en je kunt meteen een goede eerste opkomst verwachten. Uiteraard kun je de uitslag van deze actie opnieuw in een persbericht vermelden. Dat levert dubbele publiciteit op!

Laat zien dat je er bent

Veel schoonheidsspecialisten werken als zzp-er vanuit huis. Een verbouwde kamer, garage of tuinhuis fungeert als salon waar je klanten op professionele wijze kunt ontvangen. Voordeel hiervan is dat je flexibel kunt werken en geen extra huurkosten hebt. Nadeel is dat je niet op een zichtlocatie of aan een winkelroute zit. Je kunt dus geen gebruik maken van binnenlopers. Maak je aanwezigheid daarom goed kenbaar in de omgeving. Beachflags vallen op, kun je neerzetten en weghalen wanneer je maar wilt en leveren geen overlast aan de buren. Ze zijn geschikt om buiten te gebruiken in weer en wind, op allerlei soorten ondergronden, ook in de herfst en winter! Laat je beachflag bedrukken met je logo en contactgegevens in combinatie met een mooie foto in bijpassende kleuren, geheel in stijl van je salon. Zo’n cleane, rustgevende of verkwikkende beachflag zal voorbijgangers prikkelen tot het maken van een afspraak en doet wonderen voor je naamsbekendheid!

Mond-tot-mond reclame en social media

Geen betere reclame dan mond-tot-mondreclame. En dat is bovendien helemaal gratis! Zorg er dus voor dat je klanten niet alleen de service verleent die ze verwachten, maar die verwachtingen zelfs overtreft. Dan kun je er vrijwel zeker van zijn zij je zullen aanbevelen bij vrienden, familie en kennissen. Behalve ‘live’ mond-tot-mondreclame kun je hierbij ook social media gebruiken. Vraag je klanten bijvoorbeeld een recensie op Facebook of Google te schrijven. Gebruik social media ook op andere manieren. Wanneer je meedoet aan een beurs of Ladies Day kun je de andere ondernemers, winkels en bedrijven taggen en bereik je ineens een nieuw publiek. Organiseer ook geregeld een like, deel en winactie. Een leuke en gratis manier om in no time een groot aantal volgers erbij te krijgen. En dat komt de naamsbekendheid én populariteit van je schoonheidssalon zeker ten goede!

Check het zelf!

Dit is slechts een enkel voorbeeld, maar er zijn nog talloze functies van beachflags voor bedrijven te verzinnen. Over het nut van beachflags op beurzen, voor scholen en verenigingen of om tijdelijke acties te promoten hebben wij het nog niet eens gehad. Handiger is om voor jezelf te ontdekken of een beachflag iets kan betekenen voor jouw bedrijf. Doe de snelle check en je weet het meteen!

GRATIS CHECKLIST: Is een beachflag interessant voor mij?

Voor dat je gaat investeren wil je natuurlijk weten of een beachflag überhaupt interessant voor jou is.

  • Bekijk snel of een beachflag interessant voor jou is.
  • 7 situatie schetsen waarin een beachflag interessant is.

Heb je iets geleerd?

Vond je dit artikel inspirerend? Deel het op social media met onderstaande buttons, zodat ook anderen er hun voordeel mee kunnen doen!

De huizenmarkt trekt aan. Door de toenemende vraag en lage rente worden steeds meer huizen verkocht. Het aanbod neemt af en daardoor stijgen sinds lange tijd de prijzen van koopwoningen. Voor makelaars en huisverkopers is dat goed nieuws. De kans is weer groot dat een woning snel én tegen de vraagprijs kan worden verkocht. En omdat makelaardij voor een groot deel bestaat uit presentatie en promotie, helpen beachflags daarbij!

Een nette vraagprijs

Het grootste deel van de opleving bevindt zich in de omgeving van Amsterdam. Omdat er in de Randstad de laatste jaren weinig nieuwe huizen zijn gebouwd en de vraag razendsnel toeneemt, raakt de markt daar zelfs oververhit. In andere regio’s loopt het niet zo’n vaart. Daar betekent een hogere vraagprijs niet noodzakelijkerwijs dat het huis ook voor deze prijs wordt verkocht. Bovendien denken nog veel mensen dat ze nog altijd voordelig een huis kunnen kopen. Naast een nette vraagprijs dragen een optimale presentatie en promotie bij aan de snelle verkoop van een woning.

Optimale presentatie van de woning

Een mooie presentatie is noodzakelijk om de eerste indruk onvergetelijk te maken; zowel bij een bezichtiging als tijdens de promotie. Met een grote opruiming, flinke schoonmaakbeurt of zelfs een professionele styling ziet een huis er op foto’s en filmpjes stukken aantrekkelijker uit voor een groot publiek. En op Funda kan dat het verschil betekenen tussen scrollen en aanklikken. Klikt de potentiële koper op de foto en komt hij bij een wervelende tekst, een scala aan professionele foto’s en zelfs een woningvideo terecht, dan is de kans op een bezichtiging groot!

Promotie via verschillende kanalen

Om dat prachtige beeldmateriaal onder de aandacht te brengen van zoveel mogelijk mensen zijn er verschillende promotiekanalen mogelijk. Naast de traditionele media, zoals advertentieruimte in de krant, speelt internet hierbij een essentiële rol. Vrijwel iedere koper begint zijn zoektocht online. Naast een goed vindbare website waarop alle informatie en de verkoopbrochure te vinden is, zijn woningsites als Funda en Jaap een must. Ook kan de huisverkoper zelf social media gebruiken om het huis bij een grote groep onder de aandacht te brengen. Wanneer dit op een ludieke manier gebeurt, heb je kans dat het bericht viraal gaat en kan de verkoop ineens heel snel gaan!

Een visueel sterk verkoopbord

Met een verkoopbord attendeer je buurtbewoners op het feit dat dit huis te koop staat. En omdat de meeste kopers uit de nabije omgeving komen, is dit een krachtig verkoopmiddel. Zeker als dit bord ook een aantal mooie foto’s van het interieur laat zien. Grote kans dat een potentiële koper hierdoor wordt getriggerd om de woning van binnen te bekijken! Met een beachflag maak je heel eenvoudig een visueel sterk tuinbord met een veel hogere attentiewaarde dan een gewoon verkoopbord.

Meer resultaat uit een Open Huis

Ook voor de promotie van een Open Huis bewijzen beachflags hun nut. Door een beachflag met de aankondiging van het Open Huis naast een beachflag als verkoopbord te zetten, verdubbel je de attentiewaarde. Voorbijgangers worden geprikkeld door het ‘voorproefje’ en zien vervolgens dat ze dit zelf, op een laagdrempelige manier, nader kunnen inspecteren. Zo kun je veel meer bezoekers verwachten en haal je meer resultaat uit een Open Huis!

Check het zelf!

Dit is slechts een enkel voorbeeld, maar er zijn nog talloze functies van beachflags voor bedrijven te verzinnen. Over het nut van beachflags op beurzen, voor scholen en verenigingen of om tijdelijke acties te promoten hebben wij het nog niet eens gehad. Handiger is om voor jezelf te ontdekken of een beachflag iets kan betekenen voor jouw bedrijf. Doe de snelle check en je weet het meteen!

GRATIS CHECKLIST: Is een beachflag interessant voor mij?

Voor dat je gaat investeren wil je natuurlijk weten of een beachflag überhaupt interessant voor jou is.

  • Bekijk snel of een beachflag interessant voor jou is.
  • 7 situatie schetsen waarin een beachflag interessant is.

Heb je iets geleerd?

Vond je dit artikel inspirerend? Deel het op social media met onderstaande buttons, zodat ook anderen er hun voordeel mee kunnen doen!

De verkoop van nieuwe auto’s is in 2016 weer verder teruggelopen. In de branche zijn autodealers volop bezig om weer beweging te krijgen in de markt die nu al jaren in een crisis zit. Met de stijgende verkoop van jonge occasions, hybride en elektrische auto’s en de toenemende vraag naar reparatiewerkzaamheden valt gelukkig nog winst te behalen. Maar ook de verkoop van nieuwe auto’s kan uiteraard op verschillende manieren gestimuleerd worden. Beachflags zijn een geringe investering, maar kunnen op verschillende manieren helpen om meer auto’s te verkopen.

Laat zien dat je er zit

Autobedrijven, merkdealers en garages zitten niet zelden bij elkaar in de buurt. Deze versterkende werking heeft ook een nadeel: je kunt als autobedrijf opgaan in de massa. Laat daarom zien dat je er zit en leid de klant met een aantal opvallende beachflags naar de showroom. De extra mooi wapperende Straightflags voorzien van een duidelijk zichtbare bedrijfsnaam en logo zijn hiervoor ideaal. Beachflags zijn bovendien bestand tegen weer en wind, zodat ze zonder problemen maandenlang buiten te gebruiken zijn – zelfs langs snelwegen en bovenop het dak!

Een ontvangst in stijl

Een auto is geen kleine aankoop. Een potentiële klant is bereid om veel geld uit te geven en misschien wel tientallen kilometers te reizen naar de showroom van zijn keuze. Die investering moet dan ook worden beloond met een warm welkom in een mooi aangeklede showroom. Met een grootse entree kun je meteen al indruk op de klant maken. Dat kan heel goed door een dubbele rij wapperende Straightflags op te stellen. Ook in de showroom bewijzen beachflags hun nut. Deze blikvangers op ooghoogte zorgen voor een dynamische aankleding, lichten de nieuwste modellen op fraaie wijze uit en zijn makkelijk verplaatsbaar. Dat is handig wanneer de klant de auto goed wil bekijken of wanneer je de indeling van de showroom wilt wijzigen.

Meer aandacht voor grote campagnes

Met een grote campagne kun je als autodealer je naamsbekendheid vergroten, klantenbinding bevorderen en een stukje goodwill opbouwen. Denk bijvoorbeeld aan een zomercampagne waarin ‘zinderende zomerdeals’ worden gepromoot. Naast het gebruik van (online) advertentieruimte en de verspreiding van folders en/of flyers, wordt ook de showroom in stijl aangekleed. Hiermee prikkel je de klant om toch vooral gebruik te maken van dit tijdelijke actievoordeel. Bij dit voorbeeld past het zomerse model Dropflag heel goed. Plaats de beachflags niet alleen in de showroom, maar ook ervoor, en aandacht voor je campagne is gegarandeerd!

Extra’s en kortingen promoten

Ten slotte: niets stimuleert een klant beter tot aankoop dan het krijgen van iets extra’s of een mooie korting. Dus bij een nieuwe auto kan de klant rekenen op gratis airconditioning in de zomer en een set winterbanden in de winter of profiteren van een tijdelijke korting. Door deze aantrekkelijke acties met beachflags te presenteren, worden klanten zeker geprikkeld en is de kans groter dat ze met een nieuwe auto naar huis gaan!

Check het zelf!

Dit is slechts een enkel voorbeeld, maar er zijn nog talloze functies van beachflags voor bedrijven te verzinnen. Over het nut van beachflags op beurzen, voor scholen en verenigingen of om tijdelijke acties te promoten hebben wij het nog niet eens gehad. Handiger is om voor jezelf te ontdekken of een beachflag iets kan betekenen voor jouw bedrijf. Doe de snelle check en je weet het meteen!

GRATIS CHECKLIST: Is een beachflag interessant voor mij?

Voor dat je gaat investeren wil je natuurlijk weten of een beachflag überhaupt interessant voor jou is.

  • Bekijk snel of een beachflag interessant voor jou is.
  • 7 situatie schetsen waarin een beachflag interessant is.

Heb je iets geleerd?

Vond je dit artikel inspirerend? Deel het op social media met onderstaande buttons, zodat ook anderen er hun voordeel mee kunnen doen!

Onderhoud je beachflag goed, dan blijft je boodschap altijd sprankelend zichtbaar en gaat je beachflag zo lang mogelijk mee. Houd je beachflag in optimale conditie met deze tips!

Was je beachflags op 30 graden

Een beachflag is gemaakt om weer en wind te kunnen doorstaan. Het doek zal niet rafelen, scheuren of verbleken, maar kan wel behoorlijk vuil raken. Staan ze langs een drukke weg dan zorgen uitlaatgassen voor een vieze roetlaag. En op het strand kunnen stof, zand en zout een filmpje achterlaten op het doek. Dit ziet er onverzorgd uit en ook je bedrijfsnaam, promotie of actie ziet er ineens niet meer zo sprankelend uit. Gelukkig is het doek van onze beachflags gewoon wasbaar. Was ze in de wasmachine op maximaal 30 graden, op een kort programma met een minimaal aantal toeren en zonder te centrifugeren. Dit kun je zo vaak doen als je wilt, zonder bang te hoeven zijn dat kleuren vervagen. Het doek is namelijk door middel van sublimatie bedrukt. Bij deze transfer druktechniek wordt hitte gebruikt om de bedrukking over te brengen. Bij een temperatuur van zo’n 200 graden Celsius vormt de inkt zich tot gas, waardoor het tot in de vezels kan doordringen. Dat was je er echt nooit meer af!

Haal je beachflags naar binnen bij harde wind

Beachflags kunnen wind trotseren zonder te scheuren, rafelen of breken. Hierbij spelen twee bestanddelen een rol. Ten eerste is het doek gemaakt van zeer sterk Longlife, een textielsoort met kleine gaatjes. Ten tweede gebruiken wij een pole van glasvezel. Glasvezel zal niet vervormen of breken; in plaats daarvan buigt de mast mee met de wind en ‘springt’ daarna netjes terug in vorm. Maar ook aan de windbestendigheid van onze beachflags zit een grens, en die ligt rond windkracht zes. Dan is het echt tijd om de beachflags naar binnen te halen. En vergis je niet: dat is harde wind waarbij je bijvoorbeeld je paraplu niet meer kunt houden en je bijna niet tegen de wind in kunt fietsen. Stel beachflags bij deze krachtige wind veilig en je kunt ze bij intensief buitengebruik een seizoen lang – maximaal vier maanden – gebruiken.

Haal je beachflags naar binnen bij veel regen of sneeuw

Voor regen en sneeuw geldt hetzelfde als voor harde wind: onze beachflags kunnen ertegen, maar voor een langere levensduur kun je ze toch beter naar binnen halen wanneer er veel regen of aanhoudende sneeuw wordt verwacht. Valt er een zomers buitje, maak je dan maar geen zorgen. Maar langdurige blootstelling aan deze elementen komt je beachflags niet ten goede.

Onderhoud ook de voet en pole van je beachflag

Wanneer je een beachflag met grondpen of grondplug gebruikt, raden wij aan deze periodiek schoon te maken. Dit gaat het handigst als je wacht tot de grond droog is. Dan borstel je het zand en de aarde er makkelijk af. De poles kunnen met een vochtig doekje worden schoongemaakt.

Berg je beachflags schoon en droog op

Is het seizoen voorbij, loopt een promotie ten einde of wil je de beachflags op een andere locatie gebruiken, berg ze dan droog en schoon op. Met een vochtig doekje kun je de pole en voet afnemen. Bij een grondpen of grondplug kun je een borstel gebruiken om ze af te borstelen. Gebruik de bijgeleverde tas om de schoongemaakte onderdelen in te vervoeren of te stallen. Je beachflag blijft dan in topconditie en is klaar voor volgend gebruik!

Vond je dit artikel inspirerend? Deel het op social media met onderstaande buttons, zodat ook anderen er hun voordeel mee kunnen doen!

‘Een tak die niet meebuigt met de wind, zal breken.’ Deze inspirerende spreuk zegt alles over het belang van het menselijk aanpassingsvermogen en het goed kunnen omgaan met stress. Tegelijkertijd is dit een heel praktisch gegeven en het uitgangspunt voor de productie van onze beachflag poles. Onze poles (masten) van glasvezel buigen namelijk mee met de wind. Daardoor kunnen ze harde wind het hoofd bieden, zonder te verbuigen of te breken. Precies wat je van een beachflag verwacht!

Aluminium of glasvezel pole

Niet elke beachflag wordt geleverd met een pole van glasvezel. Dat heeft vooral te maken van de lagere aanschafwaarde van aluminium. Oftewel: aluminium is goedkoper. Toch kiezen wij duidelijk voor een mast van het duurdere glasvezel. Glasvezel kan namelijk meebuigen met de wind, om daarna weer netjes terug in vorm te ‘springen’. Deze poles kunnen dus veel druk weerstaan, zonder te breken of verbuigen. En doordat ze zo buigzaam zijn, kan de vlag mooi wapperen en is die altijd optimaal zichtbaar. Een aluminium pole daarentegen zal permanent verbuigen wanneer die onder constante wind staat. Juist omdat beachflags per definitie worden gebruikt om bij harde wind outdoor reclame te maken, vinden wij het niet meer dan logisch om een net zo windbestendige pole erbij te leveren!

Verschillende maten poles

Een beachflag wordt bij ons standaard geleverd met een glasvezel pole en grondpen in een stevige opbergtas. De systemen zijn verkrijgbaar in de maten small, medium en large. Deze komen overeen met de afmetingen van de beachflags. De standaard voet die bij het systeem wordt geleverd is een grondpen voorzien van rotator. Met een rotator kan de pole meedraaien met de wind, zodat je beachflag altijd sierlijk kan wapperen en goed leesbaar is. Mocht je geen geschikte ondergrond hebben voor een grondpen, dan kun je een andere voet kiezen. Wanneer je een grote beachflag gaat gebruiken, hem in de harde wind wilt laten staan of gewoon zeker wilt zijn van de mooiste presentatie, raden wij aan om altijd voor een voet met rotator te kiezen. Stel je beachflag samen met een roterende voet die geschikt is voor de betreffende ondergrond, een flexibele glasvezel mast van het juiste formaat en de vlag die standaard gemaakt is van kleurvast, windbestendig en niet rafelend Longlife, en je hebt een gouden combinatie te pakken!

Beachflags op elke locatie

Met zulke weerbestendige beachflags kun je de beachflags op allerlei mogelijke buitenlocaties plaatsen, bijvoorbeeld:

  • Op het dak van een bedrijfsgebouw of school
  • Langs de snelweg
  • In een winderige winkelstraat
  • Aan de kust, zowel op het strand (in combinatie met een grondplug als voet) als in het water (in combinatie met een drijvende tank met anker als voet)
  • Aan de start of finish van een racecircuit
  • Langs een wielren- of hardloopparcours
  • Tegen de gevel van een hoog gebouw (in combinatie met de muurbeugel)

Haal ze alleen wel naar binnen vanaf windkracht 6!

Vond je dit artikel inspirerend? Deel het op social media met onderstaande buttons, zodat ook anderen er hun voordeel mee kunnen doen!

Je bent erover uit: een beachflag is hét middel om jouw product, bedrijf, school, vereniging, actie of evenement onder de aandacht te brengen! Nu komt de volgende stap: een beachflag maken. Gelukkig is dat helemaal niet ingewikkeld. Het meeste werk doen wij. Je kunt zelfs ervoor kiezen om ons een uniek ontwerp te laten maken, en dat kost je niks extra. Lees deze info en aanwijzingen en je weet precies hoe leuk en simpel een beachflag maken is!

Stap 1: Kies een model en formaat

Eerst kies je het model en formaat beachflag dat bij je boodschap past. Je kunt kiezen uit drie vormen: Straightflag, Dropflag en Waveflag. De Straightflag is de klassieke, rechthoekige vlag met een rechte onderkant. De Dropflag loopt als een omgekeerde druppel van onderen wijd uit naar boven. De speelse, golvende vorm van de Waveflag ten slotte is extra opvallend. Ga voor de vorm die je het mooist vindt en het beste bij je reclame-uiting past, kies het gewenste formaat en je bent klaar voor de volgende stap in het maken van je beachflag!

Stap 2: Kies de juiste voet

Het grote voordeel van beachflags is dat ze overal gebruikt en eenvoudig verplaatst kunnen worden. Hierbij is de juiste voet wel belangrijk. Voor iedere ondergrond en toepassing zijn verschillende voeten verkrijgbaar. Een grondpen bijvoorbeeld kun je vastdraaien in zachte grond, zoals gras en zand. En met een parasolvoet kun je de beachflag zowel binnen als buiten stevig op een vlakke ondergrond plaatsen. Op de meeste voeten zit ook een rotator, waardoor je beachflag 360 graden kan ronddraaien. Zo is die altijd goed zichtbaar en blijft die langer mooi!

Stap 3: Bepaal het ontwerp

Het belangrijkste van je beachflag is natuurlijk de boodschap. Wat er op komt te staan, bepaal je helemaal zelf. Je kunt het wel door ons vorm laten geven. Zo kunnen wij kosteloos een uniek ontwerp op maat maken. Ook staat er een aantal ontwerpen op de site die je kunt gebruiken. Of je uploadt je eigen ontwerp. Om zeker te zijn van de juiste aanlevering, kun je van onze werktekeningen gebruik maken. En voor een krachtig, effectief ontwerp hebben we nog enkele tips:

  • Breng de boodschap kort en duidelijk over. Voorbijgangers hebben niet veel tijd om uitgebreid te staan lezen. Voor tekst op beachflags geldt dus zeker: less is more!
  • Speel met ruimte. Zo kun je een tekst of afbeelding ook een stukje afsnijden en buiten de randen laten aflopen. Dit valt op en doordat het brein een beetje harder moet werken om het beeld aan te vullen, blijft de boodschap ook beter hangen.
  • Gebruik herkenbare elementen, zoals het logo en de huiskleuren, en zorg dat ze qua afmeting en stijl passen bij het model van de beachflag.
  • Trek de aandacht met een origineel lettertype, maar kies deze met zorg. Een te heftig of misplaatst lettertype is funest voor ieder ontwerp.
  • Kies een opvallende, krachtige kleur die goed past bij de reclame-uiting en de huisstijl.
  • Gebruik alleen beeld met voldoende pixels, zodat de afbeelding altijd scherp wordt weergegeven. Een mooi beeld kan ook prima dienst doen als achtergrond!

Stap 4: Wij doen de rest

Zodra wij bovenstaande gegevens hebben ontvangen, gaan wij voor je aan de slag. Eerst wordt het doek door middel van sublimatie bedrukt. Bij deze transfer druktechniek wordt hitte gebruikt om de bedrukking over te brengen. Bij een temperatuur van zo’n 200 graden Celsius vormt de inkt zich tot gas en kan daardoor diep doordringen tot in de vezels. Zo zullen de kleuren en beelden op je beachflag niet vervagen en geen barstjes vertonen – zelfs niet na meerdere wasbeurten! Als de vlag is bedrukt, wordt het juiste model uit het doek gesneden. Omdat onze beachflags gemaakt zijn van het niet rafelbare Longlife is omzomen niet nodig en is de afwerking altijd strak. De beachflag is nu klaar voor verzending en wordt samen met de buigzame glasvezel pole en de gekozen voet in een handige draagtas thuis bezorgd!

We wensen je veel plezier bij het maken van je beachflag!

Check het zelf!

Dit is slechts een enkel voorbeeld, maar er zijn nog talloze functies van beachflags voor bedrijven te verzinnen. Over het nut van beachflags op beurzen, voor scholen en verenigingen of om tijdelijke acties te promoten hebben wij het nog niet eens gehad. Handiger is om voor jezelf te ontdekken of een beachflag iets kan betekenen voor jouw bedrijf. Doe de snelle check en je weet het meteen!

GRATIS CHECKLIST: Is een beachflag interessant voor mij?

Voor dat je gaat investeren wil je natuurlijk weten of een beachflag überhaupt interessant voor jou is.

  • Bekijk snel of een beachflag interessant voor jou is.
  • 7 situatie schetsen waarin een beachflag interessant is.

Heb je iets geleerd?

Vond je dit artikel inspirerend? Deel het op social media met onderstaande buttons, zodat ook anderen er hun voordeel mee kunnen doen!

Eén van de grote voordelen van beachflags is dat je ze vrijwel overal kunt gebruiken. Niet alleen dankzij de weer- en windbestendigheid van de vlaggen, maar ook omdat er een solide basis beschikbaar is voor iedere toepassing. Op het strand, de stoep, in het gras, op het water, tegen een muur, binnen of buiten: kies de juiste voet en je beachflag kan staan waar je maar wilt!

Standaard bevestiging en plaatsing

Een standaard beachflag set bestaat uit een vlag, beachpole (mast) en grondpen, bij elkaar geleverd in een handige opbergtas. De beachpole is gemaakt van flexibel materiaal zodat je vlag mooi kan wapperen en goed leesbaar is. De beachpole zet je vast in de grondpen. Met deze voet kun je de vlag buiten op een zachte bodem plaatsen. Je prikt de lange stalen pen eenvoudigweg in het gras, zand of de aarde. Wil je de beachflag (ook) binnen of op een harde ondergrond gebruiken, dan kun je beter een parasolvoet kiezen. Deze voet is te vullen met zand of water, waardoor die ook bij harde wind stevig blijft staan. En dankzij de wieltjes kun je hem toch makkelijk verplaatsen. Is je beachflag van groot formaat, dan is het raadzaam om de parasolvoet te voorzien van een rotator. Hierdoor draait je vlag altijd soepel met de wind mee, waardoor je vlag altijd goed te zien is en minder snel slijt!

Een voet met roterende basis

Een aantal voeten is standaard voorzien van rotator. Voor grote vlaggen en intensief outdoor gebruik is dit echt geen overbodige luxe! Afhankelijk van het gebruik kun je kiezen voor een grondplug, standaard, voetplaat of autovoet met rotator. De grondplug is bedoeld voor buitengebruik op een stevige bodem, zoals gras, waarbij je de sterke, lichtgewicht plug stevig de grond in draait. Voor indoor gebruik op een vlakke ondergrond is de standaard geschikt. In combinatie met een waterzak is deze ook buiten te gebruiken. Een waterzak kun je vullen met 10 liter water of zand en op de voet leggen. Zo verzwaar je de basis en zal je beachflag niet omwaaien. De derde roterende basis is de voetplaat. Ook deze kan op een vlakke ondergrond staan, zowel binnen als buiten. Verschil met de standaard is dat de voetplaat een keer zo zwaar is en voorzien van boorgaten. Heb je een vaste plek voor je beachflag, dan kun je hem daar muurvast neerzetten. De autosteun ten slotte kun je eenvoudig onder een wiel schuiven. Een ideale voet voor bijvoorbeeld een autodealer of foodtruck!

GRATIS CHECKLIST: Is een beachflag interessant voor mij?

Voor dat je gaat investeren wil je natuurlijk weten of een beachflag überhaupt interessant voor jou is.

  • Bekijk snel of een beachflag interessant voor jou is.
  • 7 situatie schetsen waarin een beachflag interessant is.

Je beachflag op het water of aan de muur

Dankzij de verschillende voeten zijn beachflags veilig te plaatsen op elke ondergrond, binnen en buiten. Maar daarmee zijn de mogelijkheden nog niet uitgeput. Want met een drijvende tank met anker kun je zelfs je beachflags het water op sturen! Een drijvende beachflag is een echte blikvanger voor bijvoorbeeld bootverhuurders en horeca aan het water en ook ideaal als markeringspunt bij vaarwedstrijden. Is het watersportseizoen voorbij, dan kun je het contragewicht en de stang eenvoudig van de onderkant afschroeven, de tank vullen met water of zand en je beachflag op het droge gebruiken. Ten slotte is er ook nog een ‘voet’ voor verticaal gebruik. De wandsteun plaatst je beachflag in een hoek van 45, 90 of 180 graden stevig tegen een gevel of muur.

Waar wil jij je beachflag plaatsen? Kies de juiste voet en alles is mogelijk!

Heb je iets geleerd?

Vond je dit artikel inspirerend? Deel het op social media met onderstaande buttons, zodat ook anderen er hun voordeel mee kunnen doen!