Als schoonheidsspecialist ben je het liefst alleen maar bezig met het uitoefenen van je vak. Je klant weer lekker in haar vel laten zitten met een lichaam- of gezichtsbehandeling is je passie. Maar zonder naamsbekendheid geen klanten! Hoe kun je op een waardevolle manier klanten werven, zonder dat het heel kostbaar wordt? Wij geven je een aantal tips om goede reclame te maken met beachflags en andere slimme promotiemiddelen, zonder dat het in de cijfers loopt!

Genereer gratis publiciteit

Zeker in de startfase van je schoonheidssalon is het belangrijk dat je reclame maakt voor je nieuwe zaak. Mensen moeten je leren kennen en dat kan alleen door jezelf goed te promoten. Dat kan met een advertentie in de plaatselijke krant, maar net zo goed door het opstellen van een persbericht. Vrijwel altijd wordt die zonder kosten in de lokale krant geplaatst. Bovendien vinden mensen het leuker om te lezen dan een advertentie. Stel een wervelende tekst op over je salon en passie voor het vak en koppel een mooie actie aan de opening. Beloof bijvoorbeeld een gratis gezichtsbehandeling aan de 100e bezoeker en je kunt meteen een goede eerste opkomst verwachten. Uiteraard kun je de uitslag van deze actie opnieuw in een persbericht vermelden. Dat levert dubbele publiciteit op!

Laat zien dat je er bent

Veel schoonheidsspecialisten werken als zzp-er vanuit huis. Een verbouwde kamer, garage of tuinhuis fungeert als salon waar je klanten op professionele wijze kunt ontvangen. Voordeel hiervan is dat je flexibel kunt werken en geen extra huurkosten hebt. Nadeel is dat je niet op een zichtlocatie of aan een winkelroute zit. Je kunt dus geen gebruik maken van binnenlopers. Maak je aanwezigheid daarom goed kenbaar in de omgeving. Beachflags vallen op, kun je neerzetten en weghalen wanneer je maar wilt en leveren geen overlast aan de buren. Ze zijn geschikt om buiten te gebruiken in weer en wind, op allerlei soorten ondergronden, ook in de herfst en winter! Laat je beachflag bedrukken met je logo en contactgegevens in combinatie met een mooie foto in bijpassende kleuren, geheel in stijl van je salon. Zo’n cleane, rustgevende of verkwikkende beachflag zal voorbijgangers prikkelen tot het maken van een afspraak en doet wonderen voor je naamsbekendheid!

Mond-tot-mond reclame en social media

Geen betere reclame dan mond-tot-mondreclame. En dat is bovendien helemaal gratis! Zorg er dus voor dat je klanten niet alleen de service verleent die ze verwachten, maar die verwachtingen zelfs overtreft. Dan kun je er vrijwel zeker van zijn zij je zullen aanbevelen bij vrienden, familie en kennissen. Behalve ‘live’ mond-tot-mondreclame kun je hierbij ook social media gebruiken. Vraag je klanten bijvoorbeeld een recensie op Facebook of Google te schrijven. Gebruik social media ook op andere manieren. Wanneer je meedoet aan een beurs of Ladies Day kun je de andere ondernemers, winkels en bedrijven taggen en bereik je ineens een nieuw publiek. Organiseer ook geregeld een like, deel en winactie. Een leuke en gratis manier om in no time een groot aantal volgers erbij te krijgen. En dat komt de naamsbekendheid én populariteit van je schoonheidssalon zeker ten goede!

Check het zelf!

Dit is slechts een enkel voorbeeld, maar er zijn nog talloze functies van beachflags voor bedrijven te verzinnen. Over het nut van beachflags op beurzen, voor scholen en verenigingen of om tijdelijke acties te promoten hebben wij het nog niet eens gehad. Handiger is om voor jezelf te ontdekken of een beachflag iets kan betekenen voor jouw bedrijf. Doe de snelle check en je weet het meteen!

GRATIS CHECKLIST: Is een beachflag interessant voor mij?

Voor dat je gaat investeren wil je natuurlijk weten of een beachflag überhaupt interessant voor jou is.

  • Bekijk snel of een beachflag interessant voor jou is.
  • 7 situatie schetsen waarin een beachflag interessant is.

Heb je iets geleerd?

Vond je dit artikel inspirerend? Deel het op social media met onderstaande buttons, zodat ook anderen er hun voordeel mee kunnen doen!